Algemeen
KAN IK DE APPARTEMENTEN BEZICHTIGEN?
Je bent vast heel nieuwsgierig hoe de appartementen er uit komen te zien! Om je alvast een beeld te geven van het uiteindelijke resultaat, geven wij een impressie met artist impressions.
Op de bouw is het niet mogelijk om gewoon even langs te lopen. Er zijn namelijk strenge veiligheidsrichtlijnen om ongevallen te voorkomen. Mogelijk komen er vanaf de start verhuur ook foto’s beschikbaar, of een online rondleiding. Deze vind je dan op deze website terug.
Naast de impressies op deze website gaan we er alles aan doen om een kijkmoment te organiseren op de bouw. Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven hierover.
KOMT ER EEN ONLINE VRAGEN MOMENT?
Leer meer over The Roofs tijdens de online webinar.
De webinar wordt in de inschrijfperiode georganiseerd. Tijdens de webinar nemen wij je mee door het gebouw van The Roofs (sneak preview!), laten we je het uizicht vanuit The Roofs zien en nemen we je mee in de plannen voor The Roofs. Daarnaast leggen we je de volledige inschrijving -en vervolg stappen van het verhuurproces uit.
Natuurlijk is er ook een moment om direct vragen te stellen aan ons verhuurteam!
Voor meer informatie over de online webinar -> schrijf je in voor de nieuwsbrief!
HUREN IS SLIM EN LUXE! WAAROM?
Je weet als huurder waar je aan toe bent. Geen onverwachte lasten, geen financiële risico’s, geen waardevermindering. En het groot onderhoud? Daar heb je geen omkijken naar. Ook reparaties worden voor je geregeld.
WANNEER WORDEN DE APPARTEMENTEN OPGELEVERD?
De verwachte oplevering van The Roofs – Grotius 2 is in het tweede kwartaal van 2022 en de verwachte oplevering van The Roofs – Grotius 1 is in het derde kwartaal van 2022.
Er zijn veel professionals op de bouw dagelijks bezig om deze mooie appartementen op tijd op te kunnen leveren. Het is altijd mogelijk dat er onvoorziene omstandigheden zich voordoen, die de bouw vertragen of juist versnellen. Hierbij kun je denken aan weersomstandigheden zoals harde wind of vorst, maar ook het aanleveren van afbouwmateriaal.
ZIJN ER BERGINGEN BESCHIKBAAR?
Ja, er zijn 245 losse bergingen te huur. De huurprijs voor de bergingen is € 15,- per maand. Je kan bij de inschrijving aangeven of je een externe berging wilt huren. Afhankelijk van de beschikbaarheid worden deze toegewezen naar rato van de woningen per toren. In eerste instantie zijn de losse bergingen gereserveerd voor de vrije sector en middenhuur woningen. Mogelijk worden er in een latere fase nog beschikbare bergingen aangeboden aan alle huurders.
ZIJN ER PARKEERPLAATSEN IN THE ROOFS?
Ja er zijn 244 parkeerplaatsen beschikbaar. De huurprijs voor een parkeerplaats is €150 euro per maand, exclusief servicekosten. Je kan bij de inschrijving aangeven of je een parkeerplek wilt huren. Afhankelijk van de beschikbaarheid worden deze toegewezen naar rato van de woningen per toren. In eerste instantie zijn de parkeerplekken gereserveerd voor de vrije sector en middenhuur woningen. Mogelijk worden er in een latere fase nog beschikbare parkeerplekken aangeboden aan alle huurders.
HOE ZIJN DE WONINGEN TOEGEWEZEN IN THE ROOFS - GROTIUS 2?
Het aantal inschrijvingen voor de woningen van The Roofs Grotius 2 was enorm groot. Uit de grote hoeveelheid kandidaten zijn, aan de hand van de voor de woningen gestelde inkomenseis, woningvoorkeuren, beschikbaarheid, volledigheid van dossiers, de woningen uiteindelijk toegewezen aan de best passende kandidaat. Om iedereen een gelijke kans te geven, zijn de woningen in een willenkeurige volgorde toegewezen, er wordt dus geen gebruik gemaakt van een wachtlijst!
Daarnaast zijn de voorwaarden vanuit de gemeente en corporaties met betrekking tot urgentie, wachtlijsten of woningnetpunten bij deze woningen niet van toepassing.
Inschrijving
HOE WERKT DE INSCHRIJVING?
1 Inschrijving; Ga naar “Inschrijven” en zoek in de kavelkaart (woningzoeker/woningvinder) naar jouw favoriete woningen. Wanneer je jouw voorkeurswoningen hebt toegevoegd aan jouw favorieten kun je bovenaan klikken ‘’Inschrijven” om verder te gaan met jouw inschrijving.
2 Online dossier; Wanneer je het inschrijfformulier hebt ingevuld en verstuurd, ontvang je een e-mail waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor jouw persoonlijke online dossier. Hierin kan je jouw persoonlijke gegevens inzien en eventueel aanpassen. Daarna upload je hetbewijs van inkomen in de card “documenten”. Dit kan een UWV document of een jaaropgave of een werkgeversverklaring zijn. Overige documenten zijn in deze fase van de inschrijving nog niet nodig.
3 Voorlopige toewijzing en huurreservering; We gaan op basis van jouw voorkeuren en ingevulde gegevens woningen toewijzen. Je ontvangt een eventuele voorlopige toewijzing altijd per mail. In de mail ontvang je ook de instructie hoe je de toegewezen woning kunt accepteren.
Op basis van je inschrijving wordt er gekeken naar beschikbare woningen en de door jouw ingevulde gegevens. Als jouw inkomen matched met jouw voorkeurswoningen en de woning is beschikbaar volgt de voorlopige toewijzing. Het kan voorkomen dat er meerdere geschikte kandidaten, dezelfde woning als hun voorkeurswoning geslecteerd hebben, in dit geval zal er geloot worden. Mocht jij niet bij de gelukkige zitten die in de eerste ronde een woning toegewezen krijgt, dan wordt je automatisch op de reserve lijst geplaatst.
Ben je wel een van de gelukkige die een woning toegewezen heeft gekregen en je kiest ervoor om de voorlopige toewijzing te accepteren, dan word je gevraagd om de betaling van de huurreservering van € 75,- te voldoen . Met deze huurreservering bevestig je de acceptatie van de toegewezen woning. De woning is dan alleen voor jou gereserveerd!
Je ontvangt de huurreservering retour na ondertekening van het huurcontract, uiterlijk een week voor de oplevering van je woning.
4 Huurcheck; Na acceptatie van de toegewezen woning ontvang je per mail een bevestiging met daarin de link naar de huurcheck omgeving van The Roofs. Dit is een beveiligde omgeving via een koppeling met je DigiD. Hierin worden de gegevens gedeeld die noodzakelijk zijn voor de toetsing voor het huren van een woning. Het is mogelijk dat er gevraagd wordt naar aanvullende documenten die nodig voor het beoordelen van de inkomenssituatie. We toetsen je gegevens op echtheid en bekijken je inkomenssituatie en betaalverleden. De uitslag van deze toetsing volgt uiterlijk 7 werkdagen, mits alle benodigde gegevens en documenten beschikbaar zijn gesteld door jou. Mochten er toch documenten ontbreken kan het voorkomen dat de toetsing langer duurt. Als er in deze toetsing falsificaties naar voren komen zal de huurreservering niet geretourneerd worden.
Na positieve afronding van de toetsing en dossiercontroles, wordt het huurcontract aangeboden. Als je besluit het aangeboden contract na positieve afronding van alle controles niet te accepteren, dan vervalt de huurreservering en wordt deze niet geretourneerd.
5 Contract | Retour huurreservering; Na positieve afronding van de huurcheck ontvang je de het huurcontract. De huurreservering wordt teruggestort nadat je het contract hebt ondertekend in de week voor de sleuteloverdracht en oplevering van jouw appartement.
6 Sleuteloverdracht; Nadat het contract is ondertekend word je geïnformeerd over de exacte datum van sleuteloverdracht en de verdere opleverprocedure. Het is mogelijk dat er bij de ondertekening van de huurovereenkomst nog niet duidelijk is wat de exacte opleverdatum van je woning zal zijn. In dit geval ontvang je waar mogelijk, maximaal vier weken van tevoren de definitieve datum voor de sleuteloverdracht.
IK WIL EEN APPARTEMENT HUREN WAT MOET IK DOEN?
VERHUUR GESTART:
Zodra de inschrijfperiode van start gaat ontvang je hierover mail. De online inschrijving van The Roofs is vergelijkbaar met de papieren inschrijving die vaak gebruikt wordt. Maar door de digitale verwerking kunnen wij sneller reageren en je kunt alles gemakkelijk vanuit huis organiseren!
MOET IK INSCHRIJFKOSTEN BETALEN? WAT IS DE HUURRESERVERING?
De inschrijving voor The Roofs is gratis en kun je via de website starten, zie; Hoe werkt de inschrijving?
Op basis van je inschrijving wordt er gekeken naar beschikbare woningen en de door jouw ingevulde gegevens. Als jouw inkomen matched met jouw voorkeurswoningen en de woning is beschikbaar volgt de voorlopige toewijzing. Het kan voorkomen dat er meerdere geschikte kandidaten, dezelfde woning als hun voorkeurswoning geslecteerd hebben, in dit geval zal er geloot worden. Mocht jij niet bij de gelukkige zitten die in de eerste ronde een woning toegewezen krijgt, dan wordt je automatisch op de reserve lijst geplaatst.
Ben je wel een van de gelukkige die een woning toegewezen heeft gekregen en je kiest ervoor om de voorlopige toewijzing te accepteren, dan word je gevraagd om de betaling van de huurreservering van € 75,- te voldoen . Met deze huurreservering bevestig je de acceptatie van de toegewezen woning. De woning is dan alleen voor jou gereserveerd!
Je ontvangt de huurreservering retour na ondertekening van het huurcontract, uiterlijk een week voor de oplevering van je woning.
Na acceptatie van de toegewezen woning ontvang je per mail een bevestiging met daarin de link naar de huurcheck omgeving van The Roofs. Dit is een beveiligde omgeving via een koppeling met je DigiD. Hierin worden de gegevens gedeeld die noodzakelijk zijn voor de toetsing voor het huren van een woning. Het is mogelijk dat er gevraagd wordt naar aanvullende documenten die nodig voor het beoordelen van de inkomenssituatie. We toetsen je gegevens op echtheid en bekijken je inkomenssituatie en betaalverleden. De uitslag van deze toetsing volgt uiterlijk 7 werkdagen, mits alle benodigde gegevens en documenten beschikbaar zijn gesteld door jou. Mochten er toch documenten ontbreken kan het voorkomen dat de toetsing langer duurt. Als er in deze toetsing falsificaties naar voren komen zal de huurreservering niet geretourneerd worden.
Na positieve afronding van de toetsing en dossiercontroles, wordt het huurcontract aangeboden. Als je besluit het aangeboden contract na positieve afronding van alle controles niet te accepteren, dan vervalt de huurreservering en wordt deze niet geretourneerd.
HOE KAN IK MIJN VOORKEUREN WIJZIGEN?
- Klik hier om naar de woningzoeker te gaan
- Klik links bovenaan op de pagina op “Inloggen” en log in met jouw gegevens.
- Kies in de woningzoeker jouw voorkeurswoningen uit (maximaal 10) en voeg deze toe aan jouw voorkeuren via het hartje.
- Heb je jouw voorkeurswoningen gevonden en toegevoegd aan jouw voorkeuren? Klik dan op het hartje, links bovenaan de pagina.
- Controleer jouw voorkeuren en klik onderaan de pagina op de knop “voorkeuren definitief maken”.
- Vul je gegevens opnieuw in en verstuur je inschrijving.
- Jouw nieuwe voorkeurswoningen worden dan toegevoegd aan jouw vorige inschrijving.
WELKE DOCUMENTEN HEB IK NODIG?
Om de inschrijving zo soepel en veilig mogelijk te laten verlopen werken wij bij The Roofs met huurcheck. Dit is een beveiligde digitale omgeving waar jij jouw gegevens uit de DigiD omgeving kan delen. Beschik je niet over een persoonlijk DigiD, dan wordt er door huurcheck een alternatieve route aangeboden met de traditionele documenten.
Na acceptatie van de woning en betaling van de huurreservering, ontvang je eem uitnodiging voor de beveiligede omgeving van huurcheck.
Indien geen gebruik kunt maken van DigiD omgeving, wordt in de huurcheck omgeving om de onderstaande documenten gevraagd.
Let op. Deel deze documenten alleen in de Huurcheck omgeving, mail ze ons niet. Je ontvangt een separate uitnodiging voor de huurcheck nadat je een voorlopige toewijzing op een woning accepteert.
Identiteit
- Uittreksel bevolkingsregister (van beiden, maximaal 3 maanden oud)
- Een verklaring van de huidige verhuurder / hypotheekhouder (niet ouder dan 3 maanden). Dit is alleen voor jou van toepassing als je niet inwonend bent. Ben je wél inwonend? Dan hoef je dit document niet aan te leveren.
Ben je in loondienst?
- Werkgeversverklaring
- Gewaarmerkte kopie arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Klik hier om te zien hoe je dit document kunt opvragen: Handleiding UWV formulier aanvragen DigiD. Houdt er rekening mee dat je dit document alleen kunt aanvragen met je DigiD.
Ben je gepensioneerd/AOW-gerechtigd?
- Jaaropgave van AOW en indien van toepassing pensioen
- Inkomensverklaring van de belastingdienst
- Kopie bankafschrift waarop storting van AOW en indien van toepassing pensioen zichtbaar is
Voor zzp –er, zelfstandig ondernemers, directeur/aandeelhouders bovendien:
Als ondernemer kun je jouw inkomen aantonen met een inkomensverklaring van de belastingdienst over de twee meest recente jaren. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 0543 of door in te loggen met je DigiD op Mijn Belastingdienst. Let op: je kunt dit document alleen opvragen met een DigiD.
Heb je geen inkomensverklaring? Dan is een accountantsverklaring met jaarrekening noodzakelijk.
De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de standaard documenten aan te leveren:
- Balans, winst- en verliesrekening van de afgelopen 2 jaar opgemaakt door accountant/administratiekantoor.
- Accountantsverklaring (of inkomensverklaring van de belastingdienst).
- Een inschatting, door een accountant opgesteld, van het verwachte resultaat van het komende boekjaar
- Recent Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register (niet ouder dan 3 maanden)
- Bankgarantie van minimaal 3 maanden
- Verklaring IB60
Heb je een koopwoning?
Dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten en de huurkosten te dragen.
Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:
De woning is verkocht:
- (Voorlopige) koopakte aanleveren
- Jaaropgaven van hypotheekverstrekker OF een nota van afrekening.
Je houdt de hypotheek aan:
- Jaaropgaven van hypotheekverstrekker
- Bankafschriften met hierop de maandelijkse hypotheeklasten
Tevens dien je er rekening mee te houden dat je vanuit de huurovereenkomst verplicht bent je in te schrijven op het adres van het gehuurde. Eventuele hypotheekrente aftrek komt hiermee te vervallen.
Scheiding
In geval van scheiding is het van belang dat je jouw financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant of verklaring mediator, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.
Eigen vermogen
Het vrij beschikbare vermogen op een Nederlandse bankrekening middels een kopie dagafschrift.
WAAR KAN IK EEN BLANCO WERKGEVERSVERKLARING VINDEN?
Klik hier om een blanco werkgeversverklaring te downloaden.
WAAR KAN IK EEN BLANCO VERHUURDERS-, HYPOTHEEKVERKLARING VINDEN?
Klik hier om een blanco verhuurders/hypotheek verklaring te downloaden.
HOE ZORG IK ERVOOR DAT MIJN DOCUMENTEN AAN DE AVG WETGEVING VOLDOEN?
Om identiteitsfraude tegen te gaan is het belangrijk om documenten aan te leveren die aan de AVG richtlijnen voldoen. Dit houdt onder meer in dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn. Hiervoor kun je gebruik maken van de KopieID app van de Rijksoverheid. Daarnaast is het belangrijk om de documenten via het beveiligde online dossier aan te leveren en niet via e-mail.
WAAROM VERLOOPT DE INSCHRIJVING DIGITAAL?
Wij streven ernaar het verhuurproces zoveel mogelijk digitaal te laten verlopen. Door de digitale verwerking kunnen we sneller reageren, je beter ondersteunen en kun je vanuit huis alles organiseren. Vanzelfsprekend staan we jou ook graag persoonlijk te woord en helpen wij jou, zowel digitaal als persoonlijk, bij het vinden van de voor jou perfecte woning.
Toetsing en Inkomen
AAN WELKE VOORWAARDEN MOET IK VOLDOEN OM IN AANMERKING TE KOMEN?
Om in aanmerking te komen voor een appartement in The Roofs is het van belang dat je aan de inkomensrichtlijnen kunt voldoen en geen negatieve BKR registratie hebt.
HEB IK EEN HUISVESTINGSVERGUNNING NODIG?
Voor de woningen in de sociale- en midden huursector ben je verplicht om een huisvestigingsvergunning via de gemeente De Haag aan te vragen. Let op: dit kan je pas aanvragen nadat jij de huurovereenkomst getekend hebt en maximaal 4 weken voor de oplevering van jouw appartement.
Zie hieronder wat je nodig hebt voor het aanvragen van een huisvestigingsvergunning.
Voor het aanvragen van de Huisvestingsvergunning heb je o.a. nodig;
- Getekende huurovereenkomst (deze ontvang je automatisch in je mailbox nadat alle contractanten hebben getekend);
- Toestemmingsformulier van de vastgoedmanager (deze ontvang je automatisch in je mailbox nadat alle contractanten hebben getekend);
- Benodigde documenten genoemd in toestemmingsformulier zoals inkomensgegevens.
Klik hier om te kijken of jij in aanmerking komt voor het aanvragen van een huisvestingvergunning.
WAT ZIJN DE INKOMENSRICHTLIJNEN OM TE HUREN VOOR DE VRIJE SECTOR?
Om een appartement te huren, gelden de volgende inkomenseisen;
Bij een kale huur prijs van bijvoorbeeld €1.200,- , moet je minimaal 42x de kale netto maand huur op jaarbasis verdienen. (het inkomen van een eventuele partner wordt voor 100% meegerekend).
Voorbeeld netto maandhuurprijs € 1.200,-:
€1.200 x 42 = € 50.400 bruto op jaarbasis.
Vakantiegeld, vaste bonus, vaste 13e maand mogen meegerekend worden bij het bepalen van het bruto jaarinkomen. Flexibele bonussen, winstuitkering en vergoeding voor een lease-auto worden niet meegenomen in de inkomenstoetsing.
Voor gepensioneerden geldt een lager benodigd inkomen door de lagere belastingdruk. Het belastbaar inkomen van gepensioneerde kan verhoogd worden met 30%.
Vrij beschikbaar vermogen op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. 10% van het vermogen kan worden meegeteld in het jaarinkomen.
WAT ZIJN DE INKOMENSRICHTLIJNEN OM TE HUREN VOOR DE SOCIALE HUUR?
De inschrijving voor de sociale huurwoningen is gesloten.
Een sociale huurwoning is een huurwoning met een maximale netto huurprijs van €752,33.
Huur je met 1 persoon, dan mag je inkomen maximaal €40.024 zijn. Met 2 inkomens mag je maximaal €44.196 verdienen.
Het minimuminkomen voor 1 persoon is € 23.400 Bij 2 inkomens moet het gezamenlijk inkomen minimaal € 23.400 zijn. Let op per woning staat aangegeven in de woningzoeker wat je minimaal moet verdienen. De is een variabel bedrag. Je kan dit bereken door de huurprijs x 39 te doen.
Bij een huurprijs van 600 is dan het minimum inkomen 600 x 39 = 23.400.
WAT ZIJN DE INKOMENSRICHTLIJNEN OM TE HUREN VOOR DE MIDDEN HUUR?
Een midden huurwoning is een huurwoning met een netto huurprijs vanaf €752,33 tot maximaal 1.000 euro per maand.
Huur je met 1 persoon, dan mag je inkomen maximaal € 60.036 zijn. Met 2 inkomens mag je maximaal € 70.036 verdienen.
Het minimuminkomen voor 1 persoon is €37.050 Bij 2 inkomens moet het gezamenlijk inkomen minimaal €37.050 zijn. Let op per woning staat aangegeven in de woningzoeker wat je minimaal moet verdienen. De is een variabel bedrag. Je kan dit bereken door de huurprijs x 39 te doen.
Bij een huurprijs van 950 is dan het minimum inkomen 950 x 39 = 37.050
Let op: er zijn ook een aantal woningen die net buiten het midden huursegment vallen, maar waar de inkomenseisen voor het midden huursegment wel gehanteerd worden.
Hiervoor is gekozen om kandidaten met een inkomen lager dan €60.036 bruto per jaar voor een eenpersoonshuishouden of €70.036 bruto per jaar voor een tweepersoonshuishouden meer kans te geven op een huurwoning in The Roofs.
KAN IK ALS UITZENDKRACHT EEN HUURAPPARTEMENT HUREN?
Omdat een huurcontract wordt aangegaan voor minimaal 1 jaar, is het belangrijk dat je ook op langere termijn de huur kunt betalen. Daarom kunnen wij alleen rekening houden met inkomen uit een vast dienstverband (minimaal 12 maanden). Het is dus niet mogelijk om met een flexibel arbeidscontract een appartement te huren in een van onze complexen.
KAN IK ALS STUDENT EEN HUURWONING KRIJGEN?
Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomensrichtlijnen, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan.
Een lening via DUO kan niet mee worden gerekend als inkomen.
Tenzij aan deze eisen wordt voldaan is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren. Er worden helaas geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd.
KAN IK SAMEN MET EEN VRIEND OF VRIENDIN HUREN?
Ja, dat is mogelijk.
IS HET MOGELIJK OM TE HUREN MET EEN GARANTSTELLING?
Nee, het is niet mogelijk om te huren met een garantstelling.
Om in aanmerking te komen voor een van de appartementen dien je zelf een vast en voldoende inkomen te hebben die past bij de inkomensrichtlijnen.
HOE WORDEN DE APPARTEMENTEN TOEGEWEZEN?
Na de sluiting van de inschrijfperiode volgt een voorlopige toewijzing. De toewijzing wordt binnen 1 week na de sluiting van de inschrijfronde bekend gemaakt en is op basis van de voorkeuren, inkomenssituatie en compleetheid van het dossier van de kandidaat. Als er meerdere inschrijvingen voor dezelfde woning zijn, dan wordt er geloot. De uitslag van de toewijzing is altijd per mail.
Na acceptatie van de voorlopige toewijzing volgt de eindcontrole en kan er contact opgenomen worden met derden voor financiële toetsing.
Als de eindtoetsing positief is volgt het huurcontract. Deze onderteken je met Idin/Ideal.
Tijdens de inschrijving worden de binnengekomen inschrijvingen gecontroleerd en de woningen toegewezen aan de potentiële huurders. Je hoort via de verhuurmakelaar of je een appartement toegewezen hebt gekregen.
IS ER EEN WAARBORGSOM/BANKGARANTIE VAN TOEPASSING?
Een borg wordt niet standaard gevraagd, alleen in gevallen waarbij er extra zekerheid nodig is. Bijvoorbeeld wanneer je een eigen bedrijf hebt of wanneer je een tijdelijke arbeidsovereenkomst hebt. De hoogte van de waarborgsom wordt jou, voordat je het contract ontvangt vermeld.
Huren
KAN IK HUURTOESLAG AANVRAGEN?
Het is niet mogelijk om direct bij verhuur huurtoeslag aan te vragen.
Het aanvragen van huurtoeslag hangt af van jouw leeftijd, inkomen, vermogen, huurprijs, en de servicekosten. Wij kunnen niet van tevoren aangegeven of je voldoet aan de huurtoeslag criteria.
WAT IS DE MINIMALE HUURTERMIJN?
Je huurt voor minimaal 1 jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand + 1 maand.
Een voorbeeld: je geeft op 19 april aan dat je de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op 1 juni.
MOET IK INSCHRIJFKOSTEN BETALEN? WAT IS DE HUURRESERVERING?
De inschrijving voor The Roofs is gratis en kun je geheel vrijblijvend doen. Als we jou een woning voorlopig toewijzen, zullen we vragen om een huurreservering. De huurreservering is €75,-. Met dit bedrag reserveer je de woning en starten wij de finale controle op het dossier. De huurreservering wordt na de oplevering van het appartement weer teruggestort op jouw bankrekening.
ZIJN ER NAAST DE HUURPRIJS OOK NOG SERVICEKOSTEN?
Ja, voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor onderhoud van het buitenterrein, schoonmaken entrees & trappen. Deze kosten worden betaald van de servicekosten. Je ontvangt altijd hiervan een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. De samenstelling van de servicekosten is in een wettelijk kader bepaald. Meer informatie vind je op de website van de Rijksoverheid.
De servicekosten bedragen €60 per maand.
IS DE HUUR INCLUSIEF GAS/WATER/LICHT?
Nee, de prijs op de website is de kale huur.
Voor The Roofs hebben we te maken met een externe warmte leverancier Eteck. Als huurder ben je verplicht om hier een contract mee af te sluiten.
WAT IS ETECK?
U betaalt een tarief voor de levering van Warmte bestaande uit vaste tarieven en uit variabele tarieven bestaande uit de prijs per gigajoule (GJ) voor het verbruik van Warmte. Naast het tarief voor Warmte betaalt u een tarief voor de verhuur van de afleverset, voor de meting van het warmteverbruik, en een vast tarief voor Koude (ruimtekoeling).
Klik hier voor het concept contract.
Klik hier voor de tarievenlijst 2022 (let op dit zijn nog niet de definitieve prijzen van 2022)
Kwaliteit en Voorzieningen
ZIJN DE AFBEELDINGEN OP DE WEBSITE VAN DE BETREFFENDE WONING?
De afbeeldingen zijn Artist Impressions. Bedoeld om je een indruk te geven van hoe een woning er uit kan zien. Het is niet per se een weergave van de door jou gekozen woning. De woningen worden kaal opgeleverd met een afgewerkte badkamer, keuken en toilet. De indeling van de woning zie je op de plattegrond bij de woning. De ligging van de woning kun je zien op de verdiepingsplattegrond.
KAN IK ZELF EEN KEUKEN EN/OF EEN BADKAMER UITKIEZEN?
Nee, de appartementen worden voorzien van een luxe keuken met inbouwapparatuur en een moderne badkamer. De keuken- en badkameropstelling zie je in de plattegronden van de brochure.
HOE ZIET DE KEUKEN VAN EEN SOCIALE HUURWONING ERUIT?
De keukens van de sociale huurwoningen worden opgeleverd inclusief; inductiekookplaat 2-pits, afzuigkap en combi-magnetron van Etna
HOE ZIET DE KEUKEN VAN EEN MIDDEN HUURWONING EN VRIJESECTORWONING ERUIT?
De keukens van de midden huurwoningen en de vrijesector huurwoningen worden opgeleverd inclusief; koel-vriescombinatie, inductiekookplaat 4-pits, afzuigkap, vaatwasser en combi-magnetron van het merk ATAG.
MOET IK ZELF EEN VLOER LEGGEN EN WAAR MOET IK REKENING MEE HOUDEN?
De appartementen worden zonder vloer opgeleverd. Deze leg je als huurder dus zelf. Laminaat is toegestaan, mits er een juiste ondervloer wordt toegepast.
HOE ZIJN DE WANDEN EN PLAFONDS AFGEWERKT?
De wanden in de woonkamer, hal, slaapkamers, zijn afgewerkt met behang in een neutrale kleur. Sommige wanden nabij de keuken zijn voorzien van wit spuitwerk. De plafonds worden voorzien van wit spuitwerk. De wand in het toilet boven de tegels is voorzien van spuitwerk.
MOGEN DE WANDEN GESCHILDERD WORDEN?
Je mag de woning naar eigen smaak decoreren en inrichten. Het is toegestaan om de wanden te schilderen of te behangen. We adviseren om de wanden van voorstrijk te voorzien voordat je gaat verven. Deuren en kozijnen mogen niet geschilderd worden. En let op, bij het verlaten van het appartement dient de woning met witte wanden achtergelaten te worden.
WAT VOOR KEUKEN ZIT ER IN HET APPARTEMENT?
In elk appartement zit een moderne keuken. De opstelling staat weergegeven op de plattegronden. De inbouwapparatuur bestaat uit een inductiekookplaat, afzuigkap, vaatwasser, koel-/vriescombinatie en een combimagnetron of een in sommige appartementen uit een losse oven en magnetron. Let op de sociale huur woningen worden zonder koelkast en vaatwasser opgeleverd.
HOE IS DE BADKAMER INGERICHT EN AFGEWERKT?
De indeling van de badkamer staat weergegeven op de plattegronden. De badkamer is voorzien van een inloopdouche of een douchehoek met deur, handdoekenradiator en een wastafel. Boven de wastafel hangt een spiegel en bij sommige appartementen is de badkamer inclusief bad.
HOE IS HET SEPARATE TOILET AFGEWERKT?
Er is een hangend wandcloset en fonteintje met toiletkraan en toiletrolhouder.
Voel je een klik?
Schrijf je dan in met je voorkeurswoningen.
Nieuwsgierig naar The Roofs maar weet je nog niet zeker of je wilt inschrijven?